Proiecte

1.ETWINNING : ,,The Multilingual Book”https://twinspace.etwinning.net/120332/materials/images      https://twinspace.etwinning.net/120332/materials/videos                               

https://twinspace.etwinning.net/120332/materials/images

https://www.youtube.com/watch?v=JP-FABH6PMY&t=1s   

Cartea de prezentare a grupului nostru în proiectul The multilingual Book poate fi accesată cu link-ul de mai sus.

2.Etwinning ,,Let”s ask Europe!” https://twinspace.etwinning.net/120332/pages/page/1020689https://twinspace.etwinning.net/120332/materials

3.Proiect transnațional ,,Pe aripile timpului”-Republica Moldova, com. Stăuceni, L.T.Dragoș Vodă

Documente atasate : 

Proiecte și parteneriate educaționale

,,Prin proiectul “Love for Life în comunitate ne dorim să aducem dezvoltarea personală, învatarea experiențială și voluntariatul aproape de cât mai multe școli din mediul rural și nu numai.”  Raluca Ciulei

Școala noastră face parte din acest proiect, iar începând cu acest an  școlar elevii din ciclul primar și cei din clasele a V-a și a VI-a se bucură de activități minunate propuse de Raluca Ciulei, fondatoarea proiectultui și coordonate de cadre didactice.

Dragoste de oameni, drag de muncă, perseverență, dăruire, pasiune, adică pregătire pentru viață. Un program  prin care vedem copii mai feriiciți, mulțumiți, jucăuși, dar și reflexivi, creativi, altruiști, empatici și sociabili.

 E ceea ce promovează  Proiectul ,,Educație pentru viață” și mai mult decât atât: apropierea de dascăli, dorința de  implicare în viața școlii și a comunității, colaborarea și starea de bine. Copiii reușesc prin joc și munca în echipă să se cunoască și să-și valorifice calitățile. Noi, profesorii, ne redescoperim, ne simțim mai aproape de elevii noștri pe care îi vedem și în alte ipostaze: de a fi ei înșiși, copiii care au pasiuni pe care și le pot cultiva. Beneficiile sunt majore pentru toți cei implicați, elevi, dascăli, părinți. Și dacă ne gândim la cei aproximativ 150 de elevi din Șieu, Ardan și Posmuș care așteaptă nerăbdători  ,,să se joace” , să își ajute colegii la învățătură, să coordoneze cluburile înființate, vedem că se înfiripează o speranță de a aduce o schimbare în  ceea ce  privește rolul școlii românești. Și ce ar putea fi mai important decât a forma  oameni responsabili, hotărâți, conștienți de rostul pe care îl au într-o lume și o societate în care este important și pot să-i influențeze pe cei din jur. 

Am învățat de la Raluca să avem răbdare, să perseverăm, să nu dăm îndărăt, să ne bucurăm de pașii mărunți pe care îi facem timid spre înainte.  Ea ne întreține aprinsă flacăra speranței și a reușitei. Credem și noi că este așa. Când vedem bucuria și strălucirea din ochii ei la fiecare gest ori vorbă din partea copiilor, știm că suntem pe drumul cel bun și că e nevoie să continuăm. Cea mai mare bucurie  este și exclamația micuților la întâlnirea cu omul care ne-a adus toate acestea. Glasuri cristaline de copii exclamă în cor la vederea ei: ,,RALUCAAAAA!!!!!!!!!!!!!”…… iar eu spun:,, Raluca, îți mulțumim că ne-ai găsit. Avem nevoie de tine, om și prieten drag!

Avem încredere că îi vom aduce și pe alții aproape de noi, că vom implica întreaga comunitate. Important e că am făcut primul pas. De noi depinde cum vom influența destinele micuților de astăzi. Puterea stă în mâinile noastre.

La cele câteva întâlniri cu părinții programate de Raluca a fost un număr variabil de persoane. Dornici de a afla mai multe despre educația copiilor, de a schimba păreri cu ceilalți, de a-și îmbogăți experiența de părinte, cei prezenți au aflat mai mult decât atât. Sub bagheta magică a Ralucăi au fost influențați să-și analizeze și regândească stilul și modul de viață, să prioritizeze acțiunile, să se valorizeze ca persoane. Exerciții precum ,,Numește-ți valorile”, ,,Cele 5 lucruri pentru care sunt recunoscător”, ,,Ce pot schimba la mine de azi” au fost adevărate provocări pentru cei prezenți.

Întâlnirele au fost relaxante, organizate într-o atmosferă destinsă, constituind oaze de reflecție și meditație.

 Una dintre metodele utilizate în  proiect o constituie Jocul Atuurilor. În fiecare clasă au fost afișate imagini reprezentative cu animale și calități. Elevii au fost îndrumați să le descopere și să identifice pe cele care le sunt specifice. Un beneficiu major l-a avut îmbogățirea vocabularului și utilizarea cuvintelor în contexte diferite.

La fel de vizibilă a fost îmbunătățirea comportamentului elevilor. În timpul jocurilor și exercițiilor practicate în cadrul întâlnirilor săptămânale au fost ghidați să-și cultive valori importante: cinste, corectitudine, prietenie, spirit empatic, curaj, implicare.

Întâlnirile sunt organizate în două sesiuni, una activă, de mișcare prin care se valorifică nevoia de mișcare, urmată de partea de reflecție pe baza unei povești moralizatoare.

Site creat de Horvat Marius Andrei - www.fanit.ro > Reparatii Calculatoare Televizoare Bistrita